menu

Veel gestelde vragen

Heb je een vraag over één van onze LoooX producten? Wij hebben de meest gestelde vragen voor je op een rijtje gezet. Zit je vraag er niet bij of is iets toch niet duidelijk? Neem gerust contact met ons op.

Algemeen

Waar zijn de LoooX producten te koop?

Onze LoooX producten zijn door heel Nederland te koop. Je bent van harte welkom bij onze LoooX Tailor-Made Dealers en verkooppunten. Ontdek in onze handige Store Locator waar je onze badkamercollectie kunt vinden en bekijken. Ben je op zoek naar LoooX in België? Dan kun je terecht op de website van Aquaware.

Waar vind je de prijzen?

Bij verkooppunten en LoooX Tailor-Made dealers kun je terecht voor de actuele verkoopprijzen. Kom snel langs in één van de winkels waar LoooX verkrijgbaar is, waar de adviseurs voor je klaarstaan met inspiratie en advies. Op de downloadpagina kun je de catalogus downloaden met onze adviesprijzen (ex. btw). De actuele prijzen van maatwerkproducten kunnen enkel worden opgevraagd bij de Tailor-Made Dealer bij jou in de buurt.

Wat zijn de levertijden op producten?

Bij verkooppunten en LoooX Tailor-Made dealers kun je terecht voor de actuele prijzen en levertijden. Kom snel langs in één van de winkels, waar adviseurs voor je klaarstaan met inspiratie en advies.

Hoe bezoek ik jullie inspiratiecentrum?

In ons Experience Center in Deventer kun je de volledige LoooX collectie beleven. Wil je op afspraak langskomen of een video-afspraak inplannen voor een virtueel bezoek? Bezoek dan onze afspraakplanner.

Wat is LoooX Tailor-Made?

Het LoooX Tailor-Made programma omvat, naast ons standaard programma, al het beschikbare maatwerk. Naast de kleur Old Grey, zijn alle andere kleuren eiken ook exclusief verkrijgbaar bij LoooX Tailor-Made. Alles lezen over ons Tailor-Made programma? Lees dan hier verder.

Waar kan je documentatie aanvragen?

Al onze documentatie kun je vinden en downloaden op onze downloadpagina. Heb je liever een geprinte versie? Neem dan contact met ons op. 

Garanties & advies

Waar kan ik terecht met een klacht?

Indien er een klacht is over je aankoop, kun je dit melden bij de retailer waar je LoooX hebt gekocht. Zij hebben nauw contact met onze service-afdeling. We streven ernaar om jouw klacht zo spoedig mogelijk in behandeling te nemen. 

Is LoooX verkrijgbaar buiten Nederland?

LoooX is te koop in de Benelux. Op zoek naar een LoooX verkooppunt in België? Neem dan contact op met Aquaware. De LoooX vertegenwoordiging in België en Luxemburg wordt verzorgd door de firma Aquaware. 

Onderhoud

Hoe onderhoud ik mijn LoooX product?

Voor alle onderhoudsadviezen van onze meubels, baden, accessoires en verlichting verwijzen we naar onze handleidingen. Hierin staat precies beschreven hoe je jouw product in topvorm houdt. Ben je de handleiding kwijtgeraakt? Dan kun je ‘m terugvinden op de productpagina bij het Service & Onderhoud gedeelte.

Waar kan ik alle onderhoudsadviezen lezen?

Alle onderhoudsadviezen zijn opgenomen in de handleiding die is meegeleverd bij jouw LoooX product. Ben je de handleiding kwijtgeraakt? Dan kun je ‘m terugvinden op jouw product pagina onder het kopje Service & Onderhoud. Ook kun je de onderhoudsadviezen hier lezen.

Mijn LoooX product is beschadigd, wat nu?

Als jouw product beschadigd is, kun je dit melden bij de retailer waar je LoooX hebt gekocht. Zij hebben nauw contact met onze service-afdeling. We streven ernaar om jouw melding zo spoedig mogelijk in behandeling te nemen.

Wat is een neutrale zeep?

Hiermee bedoelen we een pH-neutrale of milde vorm van zeep, zoals bijvoorbeeld Dreft.

Bevestiging & installatie

Hoe sluit ik een spiegel of lamp aan?

Als jij een LoooX product aanschaft ontvang je bij elk product een handleiding. In veel gevallen wordt de installatie verzorgt door een installateur. Doe je de installatie zelf? Lees dan aandachtig de handleiding door. In deze handleiding staat precies beschreven hoe je een artikel moet installeren. Mocht je de handleiding zijn kwijtgeraakt, dan kun je deze terugvinden op jouw productpagina onder het kopje service & onderhoud.

Hoe monteer ik een bad- of toiletmeubel?

Als jij een LoooX product aanschaft ontvang je bij elk product een handleiding. In veel gevallen wordt de montage verzorgd door een installateur. Doe je de montage zelf? Lees dan aandachtig de handleiding door. In deze handleiding staat precies beschreven hoe je een artikel gemonteerd moet worden.

Hoe wordt een spiegel aangesloten?

Spiegels worden aangesloten op het lichtnet. De aansluiting is dus altijd 230V. Twijfel je over de installatie van jouw spiegel? Bekijk dan de handleiding die is meegeleverd met het product. Ben je deze kwijt? Dan kun je deze altijd online terugvinden in ‘downloads’. Schakel een installateur in bij twijfel.

Kun je een spiegel aansluiten op een schakelaar?

Dat is in veel gevallen mogelijk. Wel moet er dan een aanpassing gedaan worden aan de spiegel. Jouw installateur of sanitair specialist kan je hier meer over vertellen.

Kun je meer spiegels bedienen met één afstandsbediening?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Zit er een uitsparing (kraan/waskom) in het meubel?

Nee, de meubels worden geleverd zonder uitsparing. Er is wel ruimte voor een ruimtebesparend meubelsifon boven onze lades, of achter de lades voor een gangbaar sifon. Neem voor de juiste positie contact op met jouw installateur of Tailor-Made dealer. 

Producten

Zijn er maatwerk badmeubels verkrijgbaar?

Ja, maatwerk badmeubels zijn verkrijgbaar. Jouw maatwerkaanvraag komt dan terecht bij in ons Tailor-Made programma. De Tailor-Made Dealer bij jou in de buurt tekent samen met jou jouw ideale badkamer. Op basis van deze tekening kan de maatwerkaanvraag bij ons worden ingediend.

Zijn de meubels van echt eiken?

Ja. Onze meubels worden vervaardigd uit massief eiken. Ons hout wordt optimaal beschermd en gelakt waardoor het beschermd is tegen dagelijkse invloeden in de badkamer.

Wat voor soort eiken gebruikt LoooX?

Ons massief Europees eikenhout wordt duurzaam geproduceerd volgens Europese richtlijnen. Het geselecteerde eiken is door de jaren heen gegroeid en heeft veel CO2 kunnen opnemen. Door deze groei is elk stuk hout anders. Dit is te zien aan de structuur en kleuring van het materiaal. Benieuwd hoe je het eikenhout in topconditie houdt? Bekijk dan hier onze onderhoudsadviezen.

Hoe wordt het eiken behandeld/gelakt?

Al onze eiken producten zijn beschermd met LoooX Oak Protect. De LoooX Oak Protect bestaat uit een aantal unieke beschermende laklagen die de matte uitstraling van ons hout intact laten.

Hoe wordt het eiken afgewerkt?

Het eiken wordt zorgvuldig geschuurd, geborsteld, gelijmd en gelakt. Ben je benieuwd naar het productieproces? Bekijk dan deze video.

Welke kleuren eiken zijn er?

We hebben verschillende kleuren eiken in ons programma. De kleur Old Grey is de kleur van ons standaard programma. De andere kleuren zijn onderdeel van ons Tailor-Made programma: bekijk ze eenvoudig via de kleurwissel op onze badmeubel-pagina's. 

Zijn maatwerk spiegels mogelijk?

Ja, maatwerk is mogelijk. Ben jij op zoek naar een spiegel met een andere maat? Dan kun je via de website een maatwerkformulier invullen. Samen kijken we dan of jouw aanvraag haalbaar is.

Kan elke spiegel geleverd worden met verwarming?

Er zijn verschillende eisen aan het plaatsen van spiegelverwarming. Een belangrijke eis is dat de spiegel niet kleiner is dan 600mm. Ook kan verwarming vaak niet los bediend worden. Wil je graag spiegelverwarming in een spiegel waar dit niet standaard in zit? Dien dan een maatwerkaanvraag in en we kijken samen of het mogelijk is.

Is de LoooX Light Set dimbaar?

Ja, de lamp in de LoooX Light is dimbaar. Ook kun je het lampje in de koker in hoogte stellen, waardoor je een bredere lichtbundel of smallere lichtbundel kunt creëren.

Zit er een ‘overloop’ in de waskommen?

Nee, onze waskommen hebben geen overloop.

Zakelijk

Ik ben ondernemer, kan ik LoooX verkopen?

Onze accountmanagers informeren je graag over alle mogelijkheden. Dus ben jij een nieuwe toonzaal, projectmanager, architect of elders en ben je benieuwd hoe we jouw dromen kunnen verwezenlijken? Voel je vrij om contact op te nemen, wij helpen je graag.

Ik heb een vraag over een order/levering/factuur

Vragen over een bestelling, levering of factuur lopen via onze binnendienst. Klik hier om contact met ons op te nemen.